Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010

Στίγμα!!

Μιας και αρχίζει το νέο ακαδημαϊκό έτος ας αφιερώσω και μια ανάρτηση στην σχολή και τους φοιτητές της.

Στην σημμυ λοιπόν του εμπ ετούτο τον καιρό μπαίνει κάθε καρυδιάς καρύδι και αυτό είναι ωραίο γιατί δίνει διαφορετικότητα και νοστιμεύει ένα, κατα τα άλλα, μονότονο όπως κάθε άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Ψηλοί, κοντοί, χοντροί, λεπτοί και που και που κάποιος που δεν έχει Y χρωμόσωμα συρρέουν στον άγιο Παντελεήμονα, ο οποίος εδώ υπόσχεται όχι θεραπεία αλλά επιστημονική κατάρτιση και ως συνήθως ψευδεται.

Αυτό φυσικά δεν το ξέρουν οι νεοσύλλεκτοι, οπότε μπορούμε να περάσουμε στην ανάλυση ενός χαρακτηριστικού γνωρίσματος που έχουν όλοι μα όλοι όσοι περνάνε πρώτη φορά την πύλη Ζωγράφου με καλό σκοπό. Κανείς τους δεν διάβαζε στο λύκειο. Σοβαρά μιλάω κανένας.

Μια τυπική συζήτηση που κάθε πρωτοετής θα κάνει περισσότερες από μια φορές είναι αυτή.

Πρωτοετής 1: μπλά μπλά μπλά μπλα ...ρε συ, πόσο έγραψες στις πανελλήνιες;
Πρωτοετής 2: Εεεεεε Μαθηματικά κατεύθυνσης (βαθμός >19.5), Φυσική κατεύθυνσης (βαθμός > 20), Μαθηματικά γενικής (βαθμός >> 20), ΑΟΔΕ (αχρείαστα μεγάλος βαθμός) και Έκθεση (βαθμός > 16). Όλο μαζί (ετήσια κέρδη της Microsoft) μόρια.
Πρ1: Α! Κι εγώ κάπου εκει. Φαντάζομαι διάβαζες πολύ έτσι;
Πρ2: Όχι όχι, ξες μωρέ λίγο από δω λίγο απο κει.
Πρ1: Ε ναι, ξέρω. Κι εγώ κάπως έτσι.

Τόσο πολλοί είναι οι νεοφώτιστοι που δεν διάβαζαν, που το εκκλησάκι της Παναγιάς της Ημιαγώγιμης μέσα στην Πολυτεχνειούπολη έχει γεμίσει μανάδες που σταυροκοπιούνται και τάματα μέχρι την Τήνο.

Η επιμονή των φοιτητών(πλέον) να μην διαβάζουν είναι αξιοσημείωτη και στα χρόνια των σπουδών τους. Το μόνο που αλλάζει είναι οτι η τύχη/Θεία χάρη εγκαταλείπει μερικούς (αγνωσται αι βουλαί). Ένας ακόμα διάλογος θα σας πείσει.

Φοιτητής 1: Διάβασες καθόλου ανάλυση 1;
Φοιτητής 2: Μπαααα. Λίγο απο δω λίγο απο κει.
Φ1: Κι εγώ κάπως έτσι.
Φ2: Πόσο πήρες τελικά;
Φ1: 2. Εσύ;
Φ2: 9

Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν, δύο πράγματα μπορεί να έχουν γίνει. Ή όπως είπα πριν η Θεία χάρη εγκατέλειψε τον ένα φοιτητή (άγνωσται αι βουλαί και πάλι) ή ο ένας από τους δύο είπε ένα μικρό ψεματάκι*.

Και ρωτάω εγώ. Τόσο μεγάλο και αβάσταχτο είναι το κοινωνικό στίγμα για τον άνθρωπο που γιαμιέται στο διάβασμα; Γιατί υπάρχει τέτοιο στίγμα; Και πάνω από όλα. Εσύ που γαμιέσαι (κι εσύ που γαμιόσουν) στο διάβασμα γιατί δεν έχεις τα αρχίδια να το παραδεχτείς;

Βγες στο μπαλκόνι σου. Πάρε βαθειά ανάσα. Και φώναξε. ΝΑΙ ΡΕΕΕ ΓΑΜΙΕΜΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ. Φώναξε το, βγάλτο από μέσα σου, θα αισθανθείς πολύ καλύτερα.

Φόρα αυτό το αυτοκόλλητο και κάνε πρώτος την αρχή.

Υγ: Αν κατανοούσαμε γιατί δεν στιγματίζεται όποιος πηγαίνει καλά στην σχολή αλλά μόνο όποιος παραδέχεται οτι διαβάζει πολύ θα είχαμε μια πολύ καλύτερη εικόνα της ελληνικής κοινωνίας.

*Εδώ υπάρχει και μια τρίτη περίπτωση. Οι δύο φοιτητές έχουν παντελώς διαφορετικές αντιλήψεις ως προς το τι είναι "λίγο" και τι "πολύ" διάβασμα.

2 σχόλια:

dkrl είπε...

Αυτό το κάνουν όλοι στη σχολή ρε! ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ! (Παίζει να το έχω κάνει κι εγώ 1-2 φορές, αλλά γενικώς συγκρατιέμαι! :P)

Και το κακό είναι ότι μετά κάθεσαι εσύ με το 2 (του Τρύφωνα π.χ.) και αναρωτιέσαι: "Μα είμαι τόσο χαζός πια; Διαβάζω με λάθος τρόπο; Έχω χαμηλότερο IQ μήπως; Δεν άξιζα που μπήκα σε αυτή τη σχολή; Γιατί ζω; Γιατί να μην ζω; Είμαι ζώο;"

Θα πω εγώ, λοιπόν, που οφείλεται αυτή η συμπεριφορά χωρίς περιστροφές. (Όχι πως δεν το ξέρεις δηλαδή...) Όλοι (ΟΛΟΙ ΟΜΩΣ) μέσα στη σχολή θέλουμε να το παίζουμε άνετοι, ότι περνάμε τα μαθήματα για την πλάκα μας, ότι είμαστε μηχανικοί μεεεε..., παρόλο που ξέρουμε ότι ο συμφοιτητής που είναι απέναντί μας και μας ακούει, γνωρίζει την αλήθεια και είναι έτοιμος να μας πει "Ρε φίλε έλεος! Μεταξύ κατεργαραίων ειλικρίνεια!". Αλλά βέβαια ξέχασα... Αυτό δεν πρέπει να διαρρεύσει παραέξω! Διαφορετικά, πώς θα πουλάμε μούρη στους υπόλοιπους "κοινούς θνητούς";!;

Φωτεινή Κανάκη είπε...

χαχαχαχαχαχα...γέλασα πολύ!!!!:)))